PIZZERINKI

























SKŁADNIKI - Ciasto na Pizzerinki:

350g mąki pszennej
1 szklanka wody letniej
3 Łyżki Oliwy z Oliwek
ok 1/3 kostki drożdży
2 Łyżki cukru
1-2 łyżeczki soli








drożdże 





































  1. Do miski wsypać mąkę 
  2. Dodać oliwy z oliwek
  3. Do małej miseczki wrzucamy pokruszone drożdże,zalewamy je letnią wodą , dodajemy odrobinę cukru- zostawiamy na chwilę aby drożdże zaczęły pracować 
  4. Do miski z mąką dodajemy cukier + sól
  5. Drożdże wlewamy do miski z pozostałymi składnikami tak aby drożdże bezpośrednio nie dotykały się z solą 
  6. Wyrabiamy ciasto, aż nie będzie kleiste
  7. Odstawiamy pod przykryciem na ok 60 min. do wyrośnięcia 
  8. Po tym czasie wyjmujemy ciasto
  9. Formujemy ciasto a następnie rozwałkowujemy
  10. Wycinamy małe kółeczka ( ja użyłam do tego szklanki) 

Wycięte kółeczka układamy na blaszce (ja mam specjalną od mojego Taty), na ciasto układamy dodatki według uznania. Moje wczorajsze Pizzerinki składały się z : sosu pomidorowego, żółtego sera i plastra salami. Były Pycha :)
Piekarnik rozgrzewamy do 190 C Pizzerinki pieczemy do ok 15 min aż boki będą złociste.





















































































SOS POMIDOROWY:

2-3 ząbki czosnku
koncentrat pomidorowy (mały słoiczek -cały) 
1/2 szklanki wody
Oregano, Bazylia, Czosnek granulowany
Pieprz (1-2 szczypt) 
Kostka rosołowa

Przygotowanie : Wszystkie składniki dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej gęstej masy - schłodzić w lodówce ok 30min




















Dodatkowo możemy podać sos czosnkowy ;) 

Składniki: 

Majonez
1 łyżeczka wody
2-3 Ząbki czosnku
Czosnek granulowany
Oregano
Majeranek
Pieprz 

Wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na parę min do lodówki im dłużej tym smaczniejszy :)
 (Czosnek zgniatamy) 











 SMACZNEGO!!!







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty